一個男人站出來了,他高喊「以筆為旗」;
又一個男人站出來了,他寫出《清水裡的刀子》;
如今,我也想跟著站出來
我沒能寫出什麼

但我跟他們流著一樣的血、一樣的淚。

4/05/2012

超越/ beyond






超越(beyond)這個概念,或者說承認一個更高的決定,
並不只是或主要是關於超越性的(transcendent)的——
至少不是一般理解的超越性。
它無關乎於高於或低於的問題,
它意謂的是生活中一種突破的可能性,
以及去尋求突破的企圖以及努力。
而沒有移動的生活,沒有超越於自我與物質的生活,
一種沒有做出自我保存以外決定的生活,
在我而言,是一種無法過下去的生活,哪怕超越和決定是出於一種象徵的方式。


When we try to define “beyond”, we may say it is something like a higher decision,
It’s not about transcendency, it is beyond the general understanding, no higher or lower.
It refers to the possibility to seek a breakthrough in life as well as the attempt and effort to break through.
 An unmovable life is never a choice of my own, without going beyond myself and material civilization,
even though it is just realized in an symbolic way.

No comments:

Post a Comment