一個男人站出來了,他高喊「以筆為旗」;
又一個男人站出來了,他寫出《清水裡的刀子》;
如今,我也想跟著站出來
我沒能寫出什麼

但我跟他們流著一樣的血、一樣的淚。

2/24/2012

The Art of Loving


如果我能真正愛一個人,
則我愛所有的人,我愛全世界,我愛生命。
如果我能對一個人說,我愛你,
則我必能說,在你之中,我愛一切人,
通過你,我愛全世界。
在你生命中,我也愛我自己。


If I can really love someone,
Then I love all people, I love the world, I love life.
If I can tell a person, I love you,
Then I will be able to say, within you, I love all people,
Through you, I love the whole world.
And in your life, I love myself. .

No comments:

Post a Comment