一個男人站出來了,他高喊「以筆為旗」;
又一個男人站出來了,他寫出《清水裡的刀子》;
如今,我也想跟著站出來
我沒能寫出什麼

但我跟他們流著一樣的血、一樣的淚。

3/24/2012

Representer/Represented



在這個世界上,一切都不曾發生,直到它被描述。
然而,說話者本身也有其所選擇的偏頗立場,
文字、照片和影片都可以是真相,但更多時候,更可以成為說話者意欲操縱普羅大眾的利器。
我不知道什麼是真相,
但是我一直在尋找真相,
並企圖以任何方式去尋找願意聽我說話的觀眾,
在尋找真相的過程,
打破並重新建構自過去教育、家國文化背景下的認知。


In this world, nothing had ever happened until it is described
However please don't forget the fact:
Even the speaker himself has his own biased position
Words, pictures and videos can stand for truth; however, most of the time,
They are nothing but the best tools which the speaker uses to deceive the general public
I don't know what is the truth
But I am always looking for it
And attempt to find more audiences in any possible way
In the quest of knowledge and truth
Over and over again break what I know before
And reconstruct a new cognition within myself





No comments:

Post a Comment